3 Aralık 2007 Pazartesi

RAHMET ve MERHAMET

Rahmet, "acımak, esirgemek, korumak, sevgi göstermek, yardım etmek" demektir.
Rahmet, bütün yaratıkların iyiliğini isteyip onlara yardım etme arzusu duymaktır.
Merhamet, "insanı başkalarına iyilik ve yardım etmeye yönlendiren acıma duygusu demektir.
Merhamet, bütün yaratılmışlara sevgiyle yaklaşmak, onları kötülüklerden korumak ve
kurtarmak, zor durumlarında yardım etmek, bağışta bulunmak ve affetmektir.
Rahmet ve merhamet kavramları "rhm" kökünden türeyen kelimelerdir.
Rahmet ve merhamet "acımak, esirgemek, korumak, sevgi göstermek, yardım etmek, affetmek,
bağışlamak, nimet vermek" anlamlarına gelir.


Rahmet ve merhamet kelimeleri isim olarak "hayır, iyilik, ihsan, nimet ve kalp inceliği" demektir.
Merhamet, insanı başkalarına iyilik ve yardım etmeye yönlendiren acıma duygusudur. Merhamet, acıyı giderip yerine sevinç ve iyiliği getirmektir.
Merhamet, bütün yaratılmışlara sevgiyle yaklaşmak, onları kötülüklerden korumak ve
kurtarmak, zor durumlarında yardım etmek, bağışta bulunmak, affetmek gibi iyi huy ve davranışların başlıca nedenidir.
Merhametin kaynağı Allah Teâlâ'dır. Bütün varlıklardaki merhamet, Allah'ın rahmet ve
merhametinin yansımasıdır.

Hiç yorum yok: